Hírek
2013. Június 25. 10:41, kedd |
Sport
Forrás: InfoVáros | - Hajósi Miklós -
Végre átléptem az árnyékomat!
Interjú Buránszki Józseffel, a Salgó Midex Raly után.
Kívülről számomra egy érettebb versenyzést produkáló Bulijoe-t láttam. Te belülről, hogy érted meg a nyolc gyorsot?
- Örülök, ha így láttad. A szombati napon megint jobb itinert sikerült írni a navigátorommal. Lényegében a sok felesleges információt kihagyva a kanyar erőségekre és a kanyarok kombinációira helyeztük a hangsúlyt. Tisztában vagyunk vele, hogy még sokat kell azonban ezen dolgoznunk. Előzetesen beszéltünk a három pálya bejárásról, mennyire elég. Egy ilyen Ceredi gyorsaságira vissza gondolva azt kell mondjam nem elég. Voltak olyan verseny társaink akik már régóta mennek ezeken a pályákon, de nekünk mint "újszülötteknek" nagyon kevés volt. Időben viszont nem is lett volna többre időnk.
Prológot éveztük, habár a 360 fokos vissza fordító nem a mi kedvenc részünk, de a csiki-csukiban megtettük amit kell. Közepes teljesítményt nyújtva, nem lettünk közönség kedvencek. Sajnos már itt láttunk és éreztük, hogy nincsen meg a megfelelő turbó nyomás. Az autó nagyon füstült és gyenge volt.
Az első három szakaszra ezzel a műszaki hibával voltunk kénytelenek elindulni. Nagy csalódás is volt megnézni az időnket, és ismét azt látni, hogy a verseny már megint elúszott.
Negyedik gyors előtt a szervizben a csapat azonnal elkezdte keresni a hibát, hátha meg tudjuk oldani. Pár perc után megtaláltuk a cooleren a 10 cm-es lukat, melyen a turbó nyomásunk elszelelt. Ügyesen és frappánsan egy egyedi megoldással azonban meg tudtuk oldani 90%-ra a problémát.
A negyedik gyorson már sokkal jobb technikai adottságokkal tudtunk menni.
Ezt már nagyon élveztem, és őszintén szólva első versenyem volt ahol tudatosan és nagy tempóval tudtunk közlekedni. Itt most úgy érzem végre át is léptem az árnyékomat. 50 és 20 mp-eket javítottunk a gyorsokon, és a navigátor is minimális hibákat vétett csak. Tempós részen azért hátrányban voltunk a versenytársakkal szemben, de mindent megtettünk az eredményes gyorsaságikért. Volt olyan ahol tudtunk menni 6-7-8 időt is, ami eddig nem volt jellemző.
Összefoglalva nagyon jó volt a verseny, gumit ennyit még nem használtunk el. Sokat fejlődtünk, a rendezéssel maximálisan meg voltunk elégedve.
Köszönjük azoknak akik megtettek mindent, hogy ez a verseny megszervezésre kerüljön!
A prológon való részvételkor mennyire jött elő belőled egy szlalomos Joe?
- Előjött az első szakaszon, és távozott is a buta visszafordítókban. Sokkal jobban élveztem, mint az ózdi salakos prológot. Nyilván ez az autóból adódik. A hátsó kerekes autók nagyon látványosak voltak, öröm volt nézni őket. Gratulálok nekik és peresze a négykerekes kocsiknak is!
A célt amit kitűztél a verseny előtt, sikerült-e teljesíteni?
- Nem és ennek oka csak a műszaki hiba volt. Szerettem volna egy 6-8 helyet magunknak most begyűjteni. Ez technikai sport, és mi messze a leggyengébb technikával megyünk, magunkhoz képest viszont a 4-8 gyorson nagyon sokat javultunk. A cooler is kibírta, büszke vagyok a csapatomra akik nélkül nem tudtam volna menni a következő gyorsokon, és nem vezethettem volna ilyen sokat, verseny körülmények között. Mondanom sem kell, hogy a meleg nagyon sokat kivett belőlünk, nem volt könnyű a következő rajtba beérni. 10.-dik hellyel a kategóriában, 16-ból elégedettnek kellene lennem, de nem ide tervezzük magunkat. Idei év a tanulás jegyében fog már eltelni, és jövőre egy sokkal potensebb autóval fogunk megjelenni, természetese kizárólag a TDi motor bűvöletében.
A navigátorod a sok kanyart mennyire tudta, neked időben visszadiktálni?
- Nem, de a verseny közben sokat javult. Ez csapat munka, igyekeztem a hibákat tolerálni, de nyílván lassabbak voltunk, mint ha meglett volna részemről a bizalom. A verseny első felében volt inkább hiba, utána minimális volt a tévesztés. Ez a része is a versenyzésünknek folyamatosan fejlődik, azt gondolom mindenki tanul és tanul. Ergo fejlődünk, én ezt várom az egész csapattól, és magamtól is!
Legközelebb hol láthatunk a TDi Golfoddal versenyben?
- Idén kizárólag a RTE által rendezett versenyeken indulunk el. A következő forduló pedig az aszfaltos Lábatlan - Nyergesújfalu Rali 2013, amit a Brad SE. rendezésében 2013. Július 20-21 között fogunk teljesíteni!
Támogatók:
Örök hála azoknak a cégeknek akik segítik a felkészülést és a versenyzésünket!
Ezek érdekelhetnek még
2024. November 14. 07:44, csütörtök | Sport
Nemzetek Ligája - Ki-ki meccset játszunk a hollandokkal
Hat negyeddöntős hely kiadó a labdarúgó Nemzetek Ligájában a csütörtöktől szombatig tartó ötödik forduló előtt.
2024. November 13. 13:56, szerda | Sport
Harmadik hely az Évzáró Zemplén ralin
2024 utolsó ORC futamát rendezték Szerencs központtal, ahol ismét Pásztor Tomi diktálta Kronome Ákosnak az itinert.
2024. November 13. 13:51, szerda | Sport
Dunántúli Technikai Sport kupasorozat, a DTS Cup 2024 rövid összefoglalója
Az idei év a 2024-es év, egyben a második szezon a DTS Cup történetében.
2024. November 13. 08:03, szerda | Sport
Holland-magyar - Nagy Zsolt: úgy kell kimennünk Hollandiába, hogy képesek vagyunk nyerni
Nagy Zsolt, a magyar labdarúgó-válogatott és a Puskás Akadémia szélsője szerint a nemzeti csapatnak úgy kell kiutaznia a hollandok elleni, szombati Nemzetek Ligája-mérkőzésre, hogy elhiggye, képes győzni Amszterdamban is.