Városlista
2024. november 13, szerda - Szilvia

Hírek

2013. Május 13. 11:24, hétfő | Belföld
Forrás: mno.hu

Győri élménygyár – TT-t visz a Wörthi-tóhoz az Audi

Győri élménygyár – TT-t visz a Wörthi-tóhoz az Audi

A VW-konszern és a Wörthi-tó már hosszú évek óta ad helyet a német tulajdonban lévő márkák rajongóinak és a márkaklubok találkozásának, a híres nemzetközi találkozó formájában. Ahogy az lenni szokott, idén is májusban kerül sor a nagyszabású eseményre, mi több, már a hétvégén elkezdődik a 2013-as Wörthersee Tour.

Különösen büszkén számolhatunk be az Audi 2013-as puskaporára: mivel egy különleges TT-t készítettek fel a németek, ezért hazai (egészen pontosan győri) jelentősége is van az autónak. A tervezők szeme előtt a maximális tapadás és a lehető legintenzívebb vezetési élmény lebegett a fejlesztés során, így hát a sikerhez a négykerekűnek Quattro hajtásra, alacsony tömegre, lehetőleg kézi váltóra és egy erős motorra lenne szüksége. Szerencsére az „Audi TT ultra quattro concept” ezekből a hozzávalókból mindegyikkel büszkélkedhet.

Az eleve könnyű, alumíniumban gazdag vázból további 43 kilogrammot sikerült lefaragni, a karosszéria a szénszál erősítésű műanyag (CFK) széleskörű felhasználásának köszönhetően pedig további 57 kilóval lett könnyebb, így már rögtön mínusz 100 kilónál tartunk. A hátsó ülések az élvezet áldozatai lettek, az R8 GT szuperkönnyű első kagylóülései pedig további 22 kilogramm „veszteséget” jelentenek.

A hátsó ülésekről le kell mondanunk - így a 310 lóerőhöz 1,1 tonna tartozik

Súlyt nyertek a tervezők a speciális kerámia fékekkel és a titán kipufogórendszerrel, míg a különleges keréktárcsák összesen mínusz 20 kilót hoztak a konyhára. A szélvészgyors, teljesen átdolgozott futómű mérlege -6 kg, míg az áramellátásról egy mindössze 4 kilós lítiumos akkumulátor gondoskodik, mégpedig a sofőrülés alatt. A jelentősen átdolgozott kétliteres, négyhengeres TFSI turbómotor tömege 25 kilóval csökkent, a sajtóanyagból pedig kiderül, hogy az összes beavatkozás együttesen szumma 300 kilót jelent, vagyis ennyivel könnyebb a TT ultra quattro concept egy hozzá hasonló szériakivitelnél, például egy TT-S modellnél. A habot a tortán a korrekt felszereltség jelenti, így többek között a klímaberendezésről és az elektromos ablakokról sem kell lemondani.

A motorra visszatérve: a két literből nem kevesebb, mint 310 lóerőt sajtoltak ki a mérnökök, amihez 400 Nm-es csúcsnyomaték társul (1900–5000 / 1 perc között). Ezek igen komoly adatok, bár nem kell megijedni, hisz’ literteljesítményben ez a kétliteres még mindig távol áll a Mercedes A45 AMG 360 lóerős műremekétől, ami ráadásul szériában kelleti magát. De nincs is szüksége komolyabb teljesítményre az Audinak: a 310 lóerő az 1111 kilós saját tömeggel párosulva 3,6 kg/lóerős tömeg/teljesítmény arányt jelent, ami már-már szuperautókra jellemző érték.

Nem meglepő, hogy a menetteljesítmények is ezt jelzik: a gyorsan kapcsolható kézi váltónak és az összkerékhajtásnak is köszönhetően 4,2 másodperces 0–100 km/h-s sprintidőről és 280 km/h-s végsebességről beszélhetünk, ráadásul a hiányzó adatok ellenére a fogyasztás is garantáltan emberi keretek között marad. Egyedül hangélmény terén nem veheti hát fel a kívánatos TT a versenyt a sokhengeres sportautókkal, titán kipufogó ide vagy oda.

Ahogy a találkozón leleplezett limitált modellektől eddig már megszokhattuk, úgy a szériagyártásra hiába is várunk, ám ne szomorkodjanak, a szuperkönnyű TT egészen biztosan megfizethetetlen lenne – cserébe viszont vásárolhatnak sokkal erősebb (igaz, lényegesen nehezebb), akár 360 lóerős széria TT-t is, igazi győri szívvel. A speciális anyagoknak egyelőre nagyon megkérik az árát, arra viszont kitűnően megfelel a négykarikások büszkesége, hogy újabb bizonyítékot adjon a könnyűszerkezetes építésmód előnyeire.

Ezek érdekelhetnek még

2024. November 13. 07:53, szerda | Belföld

Szijjártó Péter: a békepárti, patrióta erők választási győzelmei reményt adnak a béke visszatérésére

Az utóbbi időszak fontos választásain mindenhol a békepárti, patrióta erők győzedelmeskedtek, és ez minden eddiginél jobb reményt ad arra, hogy a béke végre visszatérjen Európába

2024. November 13. 07:50, szerda | Belföld

Orbán Viktor: a józan ész vezérelte klímapolitikára van szükség

A józan ész és nem ideológiák vagy pánik által vezérelt klímapolitikát szorgalmazott Orbán Viktor miniszterelnök kedden Bakuban, az ENSZ éves éghajlatváltozási konferenciáján (COP29).

2024. November 12. 08:23, kedd | Belföld

Varga Mihály: az új gazdaságpolitika költségvetése a 2025-ös

A 2025-ös büdzsé az új lehetőségek, az új gazdaságpolitika és a béke költségvetése lehet - mondta a 2025. évi költségvetési törvényjavaslat ünnepélyes átadásán Varga Mihály pénzügyminiszter hétfőn a Parlamentben.