Városlista
2025. április 29, kedd - Péter

Hírek

2021. Február 28. 18:01, vasárnap | Belföld
Forrás: mti - illusztráció: mti

A koronavírus megváltoztatta a vásárlói szokásokat

A koronavírus megváltoztatta a vásárlói szokásokat

A koronavírus hatására megváltoztak a vásárlói szokások, illetve módosult a fogyasztói kosár összetétele is

- állapította meg egy kutatás, amelyet Garai-Fodor Mónika, az Óbudai Egyetem Keleti Károly Gazdasági Karának dékánja és Csiszárik-Kocsir Ágnes, a kar kutatási dékánhelyettese végzett.

Az MTI-nek küldött összefoglalóból kiderül: a vírushelyzet legnagyobb vesztese a szolgáltatási szektor; nem volt olyan szolgáltatástípus, amelynél ne tapasztalták volna az igénybevétel visszaesését.

Legnagyobb mértékben a nagyobb ruházati üzletek, a kisebb élelmiszerboltok, valamint a nagy bevásárló központok és az éttermek látogatottsága esett vissza a járvány hatására.

A kutatás eredményei szerint a megkérdezettek fogyasztói kosarában a tartós élelmiszerek és az egészségmegőrző készítmények aránya nőtt a legnagyobb mértékben a koronavírus járvány hatására.

Az egyes generációk vásárlási aktivitása jelentősen különbözik - hívták fel a figyelmet a kutatók.

A legerősebb fogyasztói aktivitást a Z generáció mutatta a járvány idején, a 18-25 év közöttiek tagjaiból került ki a nagy bevásárlóközpontok, a kisebb élelmiszerüzletek és főként az éttermek látogatóinak többsége a vírushelyzet idején - ismertették. A ruházati és tartós fogyasztási cikkek, valamint a művelődés és szórakozás kategóriájában az Y generáció tagjai (26-35 év) képviselték a legnagyobb fogyasztói bázist. A gyógyszereknél az idősebb, 56-65 év közötti válaszadók fogyasztása volt mintaátlagot meghaladó mértékű - tették hozzá.

Az eredmények alapján a szolgáltatási szektor legfőbb vásárlói köre az X generáció (36-45 év) lett a járvány idején. Ezen korcsoport tagjai mutatták a legnagyobb vásárlóerőt, mind a szépészeti szolgáltatások, utazási irodák, biztosító társaságok, cukrászdák és műszaki üzletek esetében is - jelezték.

A kutatók 6804 kérdőívet dolgoztak fel, a felmérés online módon zajlott.

Ezek érdekelhetnek még

2025. Április 29. 07:32, kedd | Belföld

Közösen népszerűsíti Magyarországot az Emirates és a Visit Hungary

Közösen népszerűsíti Magyarországot az Emirates és a Visit Hungary a beutazó turizmus fellendítése érdekében - közölték a felek az MTI-vel hétfőn.

2025. Április 29. 07:30, kedd | Belföld

Ukránoktól félti a magyar munkahelyeket Orbán Viktor

Ukrajna európai uniós tagságának kérdése eldönti, hogy milyen lesz a mai fiatalok következő 20 éve, a legaktívabb, legproduktívabb, legígéretesebb két évtizede

2025. Április 28. 07:55, hétfő | Belföld

Túlnyomóan napos, száraz, meleg idő várható a héten

Túlnyomóan napos, száraz, meleg idő várható a jövő héten, de a hét elején még csípősek lehetnek a hajnalok, a hét végén ismét nő a záporok, zivatarok esélye, május első vasárnapjára kissé a hőmérséklet is visszaesik